צבעים מעבירים רגש.
ישנן תורות שלמות סביב צבעים, משמעות, מסר, תדר, אנרגייה, פסיכולוגיה, פזיולוגיה והרשימה עוד ארוכה..
אם נשאר בתחום הויזואלי/ גרפי, מעצב טוב חייב להבין את משמעות הצבע והשפעתו על העיצוב.
חוסר הבנה, יכול לגרום לשילובי צבעים שגויים ומיותרים ויכולים לתייג אותך כבעל עסק/מותג חובבן. מעצב גרפי מקצועי מחוייב ללמוד, לחקור ולמצוא דרכים להשתמש בצבע כדי להביא את העיצובים לידי רגש ומשמעות.
True Colors
צבעים ומשמעותם בעיצוב לוגו
תמיד סברתי שמעצב גרפי חייב להיות במהותו חצי פסיכולוג.
השאלות הנכונות, ההתמקדות והפלת האסימון ללקוח מצריכים רגישות יתר במי שעוסק בתרגום רגשות לויז'ואל.
הנה מבט קצר אל הרגשות המיוצגים על ידי עשרה צבעים, הנפוצים ביותר בתעשייה. משמעות של צבעים בבקשה:
שחור
סמכות, כוח, מסתורין, תחכום, עוצמה, תעוזה ואלגנטיות.
הצבע השחור הוא העדר צבע. שחור הוא צבע מסתורי שמזוהה בדרך כלל עם הלא ידוע או השלילי.
השחור הוא צבע רשמי, אלגנטי, ויוקרתי, סמכותי וחזק ויכול לעורר רגשות חזקים.
הצבע השחור משפיע על הנפש והגוף ועוזר ליצור תחושה בולטת, חיזוק ביטחון עצמי, הגדלת התחושה של פוטנציאל ואפשרות, או לייצר תחושות של ריקנות, קדרות, או עצב.
אדום
תשוקה, אהבה, כעס, רעב, בריאות, התרגשות וחיים.
יש באדום כוח משיכה, והוא אחד הצבעים הפופולריים ביותר. השימוש בלוגו אדום הוא בעיקר במזון, בריאות, יופי ובידור. אדום תופס את תשומת לב הצרכנים.
מזונות אדומים, כגון פלפלים אדומים או יין אדום, ידועים בסגולתם להגברת חילוף החומרים.
זוהי אחת הסיבות שמסעדות מעדיפות להשתמש באדום בעיצוב הפנים שלהן.
צהוב
אושר, חום, חדשנות וזהירות.
הצהוב הוא צבע חם שמפעיל את תחושת אושר, חמימות ורוגע. בדרך כלל הוא אינו משחק תפקיד מרכזי בלוגו, ומשתמשים בו במשורה על מנת להדגיש את התכונות החשובות של הלוגו.
צהוב אינו עומד בפני עצמו כצבע היחיד והמרכזי בלוגו, הוא בהיר מידי ואינו עמיד as is ולכן אנו משתמשים בצבע זה בשילוב צבעים נוספים.
צהוב נפוץ ביותר על ידי תעשיות רכב ומזון.
כחול
מקצועיות, נאמנות, סמכות, כוח ונאמנות.
כחול יוצר תחושה של ביטחון תוך הצגת נאמנות ומקצועיות.
צבע זה משמש עסקים שונים הקשורים לתוכנה, פיננסים, תעשיית תרופות, ממשלה ובנקים.
ירוק
הרמוניה, טבע, בריאות, חידוש, שפע.
ירוק משמש בעיקר למייצג חברות ידידותיות לסביבה או עסקים בתחום החקלאות, מחזור, גינון, אנרגיה סולארית ובתחום הטיפולים האלטרנטיביים.
זהו צבעו של הטבע ונותן אפקט מרגיע המשלב בתוכו צמיחה וגדילה.
כתום
נמרצות, שובבות, שמחה, אמנותיות ואנרגטיות.
כתום הוא עוד צבע אהוב של מזון, אמנות ותעשיות הספורט. בעוד שבמגזר אחד זה מעורר תיאבון, באחרים זה מציע את משחק, יצירתיות ואנרגיה.
כתום בהיר אהוב בתעשיות העוסקות במוצרים ובמזונות ילדים. ישנם תעשיות יצירתיות האוהבות להשתמש בכתום כדי לעזור להם להתבלט ולהשוויץ.
סגול
מלכות, יוקרה, חגיגה, חינוך ואלגנטיות.
בהיותו צבע של מלכות, סגול משמש בעיקר כמייצג מוסדות וארגונים חינוכיים. הוא משמש לעתים רחוקות לשירותים מסחריים, אלא אם כן הוא יכול לייצג במובהק את המהות העיקרית של החברה.
שוקולד הוא מזון אחד שמיוצג לעתים קרובות על ידי לוגו סגול. אין צורך להירתע מסגול ולהגביל אותו לייצג יוקרה ויופי בלבד.
לבן
טהור, שקט, רוחני, נקי, תמים, אור, טוב, ניקיון, אמונה, כנות ושלמות.
הלבן הוא צבע ניטראלי. כמו צבע השלג, לבן משמש לעתים קרובות כדי לייצג קרירות ופשטות. לבן מתקשר לניקיון וסטריליות ומיוצג לעתים קרובות בבתי חולים, מרכזים רפואיים, ומעבדות ומעביר תחושת בטיחות.
הצבע הלבן קשור גם למזון דל שומן ומוצרי חלב.
ורוד
תמימות, נעורים ויופי.
משתמשים בורוד לעיתים קרובות כצבע נשי, ולכן הוא פופולארי בלוגואים הקשורים ליופי ואופנה.
הוא משמש גם חברות העוסקות בבגדים ואביזרים לילדים.
בגלל שהוא נחשב שובב ותמים, אינו מתאים למיתוג יחידה ארגונית או תעשייתית. (כמובן שאם מדובר בגלידריה אפשר לדבר על זה..:)
חום
אמון, גבריות, שקול רציני ומיושב.
חום הוא צבע ניטראלי המשדר אמינות ורצינות.
צבע זה הוא נפוץ ביותר לחקלאות, בנייה ותעשיות משפטיות. חלק ממוצרי מזון הקשורים כמו קפה ושוקולד הם גם מיוצגים הטוב ביותר על ידי חום.
לצבעים משחק תפקידים חשוב במתן חיות ללוגו שלך.
אם ברצונך ליצור עיצוב מנצח, על המעצב הגרפי לשחק עם צבעים ולנסות גוונים שונים ולראות איזה מהם מייצג נאמנה את מהות העסק שלך.
באותה נשימה, לא לשכוח את קהל היעד של החברה ואיך הם מתייחסים לצבעים בעיצוב הלוגו.
קצת עליי//
אפרת לביא | מעצבת גרפית | ״המזקקה מעצבים חווית מותג״ | מומחית למיתוג לאנשים יוצרים.
בעלת ניסיון עשיר בליווי עסקים בתהליך בניית שפה מיתוגית וליווי בבניית נוכחות העסק בפרינט ובמדיה הדיגיטלית.
המזקקה | 052.6682226